Published on oktober 24th, 2018 | by Bianca Schoenmakers

“Terugblik geslaagde sponsoravond”.

“Brandje bij VV Ravenstein”

Bij  het begin van de drukbezochte sponsoravond was er kortstondig enige paniek vanwege de rookontwikkeling vanuit de kleedkamers 4 en 5. Na de brandmelding bij 112 werd het gevaar na  aankomst en inzet van onze eigen brandweer geneutraliseerd.

We hadden net na het openingswoordje deze sponsoravond niet beter kunnen beginnen. Iedereen was direct bij de les. Er was wel enige paniek bij enkele van onze gasten die ons meteen de helpende hand boden. Zij hadden echter niet in de gaten dat dit met “een beetje opzet” door de sponsorcommissie in samenwerking met de Ravensteinse brandweer was opgezet.

Terwijl de brandweerwagens met sirene en zwaailichten het sportpark opreden werd onder leiding van de commandant Mario van Uden
een korte maar hevige brandweeroefening afgewerkt. Er bleken twee “lichtgewonden” te zitten in de rokende kleedkamers. Het waren twee onbekenden die door enkele brandweermannen naar de bestuurskamer werden gebracht om daar even bij te komen van dit hachelijke avontuur. Nadat, brandmeester was geroepen en de rust enigszins was teruggekeerd ging iedereen aan de koffie met wat snoeperij van bakkerij Van Mook kon de avond echt beginnen. Na een aangepaste opening en openingswoord werd de brandweer bedankt voor hun inzet… maar ook bedankt voor de tafels en stoelen die we van hen geschonken hadden gekregen i.v.m. de verhuizing naar de nieuwe brandweerkazerne.

Alle brandweermannen werden vervolgens uitgenodigd om, onder het genot van enkele hapjes en drankjes, zich bij deze avond aan te sluiten. Omdat de hulpverleners klaar waren met de twee “Mysterious Guests” hebben we ze één voor één“onherkenbaar” naar het podium begeleidt. Onder onze gasten ontstond enige nieuwsgierigheid….wie zouden deze “voormalige slachtoffers” dan wel zijn?  Terwijl de spreekstalmeester van de avond de “onbekende persoon” twee bordjes met Ja en Nee had gegeven mochten onze sponsoren vragen stellen om zo de echte persoon achter het spreekgestoelte te “ontmaskeren”.

Na vele vragen kwam men steeds dichter bij de naam van deze “bekende  Nederlander” Deze werd geraden door Lars van Kan en onze gast bleek Jan Marijnissen te zijn, SP voortrekker en voormalig lid van de tweede kamer. Hierna kwam ook de tweede gast het podium op die het “merkbaar zwaarder had achter zijn masker. Ook deze gast werd geraden door Wil Princen en bleek onze huidige hoofdsponsor Rob Hoefs van Restaurant ’t Veerhuis te zijn.

Nadat beide winnaars van het spel een leuke attentie kregen aangereikt, werden beide “onbekend en nu bekende personen” ook hartelijk bedankt voor hun spontane medewerking. Beide heren spraken nog een kort woordje tot de aanwezigen en ontvingen een bos bloemen met een presentje.

Hierna is de feestavond met een “ proost en een sportief voetbal-seizoen” ingezet en konden de sponsoren even de benen gaan strekken voor een korte pauze. Na deze pauze had de sponsorcommissie nog twee belangrijke gebeurtenissen in petto die deze avond bekend gemaakt mochten worden. Eerst werd daarvoor Rob Hoefs en onze voorzitter Peter Buijink naar het podium geroepen. Met enig tromgeroffel kon de sponsorcommissie de aanwezigen in de kantine het heuglijke feit mededelen dat ’t Veerhuis zich “na dit seizoen” voor nog eens drie jaar als hoofdsponsor heeft verbonden aan onze voetbalvereniging. Vervolgens werden “onder luid applaus” de officiële contracten hiervoor ondertekend.

Nadat de rust was wedergekeerd had de sponsorcommissie nog een laatste belangrijke mededeling. Op de dag van de sponsoravond had de commissie een akkoord bereikt met Acerta Pharma voor de sponsoring van een compleet nieuw scorebord-systeem. De afgevaardigde van deze firma was ook aanwezig en werd door Martien Geer van de Poel hartelijk bedankt voor deze bijzonder mooie bijdrage.

Het officieel gedeelte werd afgesloten met nogmaals een hartelijk dank naar alle aanwezigen en hierna kon de avond in informele sfeer worden voorgezet. Omdat deze sponsoravond op een maandag werd gehouden was er een sluitingstijd van 23.30 afgesproken. Maar goed ook anders was het waarschijnlijk door de gezelligheid een lange nacht geworden.

Sponsorcommissie VV Ravenstein:

Albert van den Bergh, Leo van Uden, Martien Geer van de Poel