Voetbal Nieuws

Published on juni 15th, 2018 | by Raoul Stegeman

Toernooi JO13-2, 9 juni 2018 bij OJC Rosmalen

Met de zon hoog in de lucht vertrok het team JO13-2 voor een toernooi bij OJC Rosmalen. Bij aankomst merk je meteen dat je te maken hebt met een grote club met een geweldige organisatie. OJC heeft negen voetbalvelden en meer dan 2000 voetballende leden. Daarom was het niet gek dat we ondergebracht waren in een poule met twee teams van OJC; JO13-10 en JO13-11. Ook NLC’03 uit Lith, Margriet uit Oss, maar ook een onbekende voor velen; Zwaluw VFC uit Vught. En daar kom je natuurlijk voor. Jezelf meten tegen tegenstanders uit een ander district. Met de felle zon liepen de temperaturen op de kunstgrasvelden flink op. Met uitzondering speelde we ook op van dat natuurlijke groen spul, ook wel bekend als vers gras. Heerlijk fris! Dan kom je er pas achter dat normaal gras nog meer voordelen heeft. Nog een pleidooi om voor normaal gras te gaan als je de keus hebt. In elke wedstrijd hebben we het beste spel, zoals altijd. Maar dat neemt niet weg dat de tegenstander verstoken blijft van kansen. De kansen die ze krijgen gaan er, lijkt het op, altijd in. In een normale wedstrijd van twee keer een half uur heb je de tijd om te corrigeren. Maar in zo’n wedstrijd als deze is er weinig kans om in 15 minuten een achterstand om te zetten in een winst. De wedstrijd tegen Zwaluw ging dan ook met 1-2 verloren. We moesten ondanks de warmte nog warmdraaien was de conclusie. De tweede wedstrijd tegen Margriet moest de ommekeer betekenen. Er werd gestreden met grote kansen voor Quinn, Senne en onze joker Hidde, die ons kwam helpen deze dag. Later in het toernooi bleek Hidde onze troef te zijn, maar later meer hierover. Wederom had Margriet maar één klein kansje nodig om de enige goal van de wedstrijd te maken. Ook de tweede wedstrijd werd verloren. Nou daar zaten we dan, in het gras te balen dat we zelfs van Margriet hadden verloren. Dit en een flink gemopper naar elkaar zorgde ervoor dat ze in de volgende wedstrijden iets anders zouden laten zien. Wedstrijd nummertje drie was tegen NLC’13. Nu werd het verschil gemaakt door inzet van elke speler. Slechts één doelpunt was nodig om de eerste drie punten binnen te halen. Maar een beker hadden we niet meer in het vizier. Flink wat flessen water zorgden voor verfrissing tussen de wedstrijden door. Wedstrijd nummer vier was tegen OJC JO13-10. Natuurlijk kwamen we met 0-1 achter. Dat zijn we gewend. Daar moesten nog wel wat doelpunten tegenover komen te staan. Dat deden we dan ook. Quinn stiftte de bal over de keeper en Senne tikte een voorzet van dichtbij in het doel voor een 2-1 winst. Zes punten uit vier wedstrijden. De laatste wedstrijd was tegen OJC JO13-11. Een spel om de knikkers bleek later. Tot twee keer toe kwamen we op achterstand. Maar door een sterk spitsenkarakter brak Hidde door tot voorbij de laatste man. Oog in oog met de keeper wist hij tot twee keer toe de bal achter de keeper te leggen. Hieruit bleek dat Hidde een grote bijdrage leverde aan de punten die we vandaag behaalden. Bij de prijsuitreiking gingen we ervan uit dat we niet op het podium zouden komen. Maar het bleek anders. Giel, onze aanvoerder, mocht de beker voor de derde plaats op komen halen. Het bleek dat JO13-11 waartegen we gelijk speelden ons op doelsaldo afgetroefd hadden en tweede werd. We waren letterlijk verrast! De teamleiding had het nagelaten om, na de eerste twee nederlagen, de stand in de gaten te houden. Wisten wij veel. We hadden nog tweede kunnen worden. Les voor de volgende keer. Zwaluw VFC werd kampioen. Tussen de wedstrijden door hebben we twee spelers in het zonnetje gezet. Tygo Manders heeft na vele succesvolle seizoenen besloten om met pensioen te gaan. En dat op dertien jarige leeftijd! Hij zal na dit toernooi nog zijn twee laatste toernooien spelen. Daarna hangt hij z’n voetbalschoenen in de wilgen. Dus wil je hem nog zien spelen, kom dan kijken. Hij kreeg een oorkonde overhandigd ter herinnering aan z’n voetbalcarrière. Zoals bij iedereen bekend is, zal Leela haar voetbalcarrière voortzetten bij SC Woezik in Wijchen waar zij in een meidenteam gaat spelen in een competitie met jongensteams. Een nieuwe uitdaging dus. Ook zij kreeg een bedankje van het team door een ‘certificaat van verdiensten’ overhandigd te krijgen. Ze is namelijk niet alleen een teamspeler maar ook nog eens een goede aanvoerder. Wij wensen haar veel speelplezier in Wijchen. Nog twee toernooien in het verschiet. Zondag 17 juni bij vvBruheze in Helmond en zaterdag 23 juni bij svTOP in Oss. We hebben er zin in.