Eerste

Published on mei 9th, 2017 | by Raoul Stegeman

Aanstaande zondag spannende laatste speelronde 1e elftal!

Aanstaande zondag staat alweer de laatste competitiewedstrijd van ons 1e elftal op het programma. In eigen huis treden onze jongens aan tegen De Willy’s uit Wilbertoord. Om 14.30 zal pupil van de week, Duncan Buijink uit de F3, de aftrap verzorgen.

Afgelopen zondag won Ravenstein in Zeeland met 1-6 van VCO. Door dit resultaat hebben de jongens al 48 punten weten te verzamelen uit 25 wedstrijden. Ondanks dit forse puntenaantal hebben de geel-zwarten nog helemaal niets. De uitslagen op de andere velden bleken namelijk zeer ongunstig, wat betekent dat de Ravolui aanstaande zondag afhankelijk is van het resultaat van Ulysses – OKSV om eventueel te mogen deelnemen aan nacompetitie om promotie. Zelf zal het in ieder geval moeten winnen.

Wanneer ons eerste elftal zondag de zegereeks een vervolg kan geven, moet men hopen dat Ulysses uit Megen haar sportieve plicht doet. De Megense ploeg verloor dit seizoen pas 1x thuis, dus een winstpartij voor hen wordt zeker niet uitgesloten. Bovendien zal Ulysses met een goed gevoel de behaalde nacompetitie in willen gaan. OKSV heeft echter aan punt genoeg om de 3e periodetitel binnen te halen. Wanneer Ulysses de wedstrijd wint pakken ze de 3e periode en geeft de 4e plaats op de algehele ranglijst recht op nacompetitie.

Algehele stand:

1. SCMH (1e periode)25 – 59(+41)
  2. FC De Rakt (2e periode)25 – 52 (+44)
  3. Ulysses 25 – 52 (+38)
  4. OKSV 25 – 50(+24)
  5. VV RAVENSTEIN 25 – 48(+35)

3e periode:

1. OKSV8 – 19(+12)
  2. Ulysses8 – 18(+13)

Ons eerste elftal zal zich echter volledig moeten focussen op haar eigen wedstrijd. De Willy’s is een geduchte tegenstander. In de heenronde werd met hangen en wurgen een 2-4 overwinning uit het vuur gesleept. De Willy’s won haar laatste wedstrijd knap van Ulysses, dus zullen zij vol vertrouwen richting Sportpark den Ong afreizen. Ook ons vlaggenschip zal met het nodige vertrouwen aan de aftrap verschijnen, aangezien er in de laatste 9 wedstrijden maar liefst 7 keer werd gewonnen.

Het beloofd een spannende middag te worden. Hopelijk kunnen de jongens wederom een beroep doen op de 12e man!

Na afloop zal in de kantine ook de seizoen afsluiting plaatsvinden met o.a. een prijzenfestijn.

About the Author