Jeugdwedstrijden

Wedstrijden:

Vanaf het moment dat een F-junior daarvoor geschikt is bevonden zal hij te maken krijgen met wedstrijden. De coördinatoren van de jeugd delen de teams in. Op deze website staat op de teampagina te lezen wanneer de wedstrijden gespeeld worden en hoe laat de spelers zich moeten melden. Wedstrijden kunnen zijn competitie- of oefenwedstrijden op de zaterdag, oefenwedstrijden door de weeks, in vakantieperiodes, of in de avonduren op een verlicht veld. De thuiswedstrijden van de competitie vinden op het sportcomplex Den Ong plaats. ‘s-Morgens beginnen de kleinsten, waarna op de latere tijdstippen de oudere junioren aan bod komen. Bij “uit”-wedstrijden zijn de aanvangstijden wisselend. De voetbalcompetitie begint begin september, en duurt, weersafhankelijk, tot medio mei.

Toernooien:

Extra zijn er jaarlijks een aantal jeugdtoernooien waaraan de teams deelnemen. Deze toernooien bestaan uit een aantal korte wedstrijdjes in poules, afgewisseld door rustperiodes. De totale duur van een jeugdtoernooi is vaak enkele uren.
Bij “uit-toernooien” naar verenigingen die ons uitgenodigd hebben, is de reistijd vaak langer dan gebruikelijk bij competitiewedstrijden. Toernooien worden veelal gehouden in de meimaand, Koninginnedag, met Pasen, Hemelvaartsdag, Pinksteren en in augustus vóór aanvang van de competitie.

Vervoer naar uitwedstrijden en toernooien:

Bij uitwedstrijden wordt een beroep gedaan op ouders die met de auto voor het vervoer willen zorgen. Met medewerking van ouders/verzorgers is dit de voordeligste en snelste manier van vervoer. Indien niet genoeg autovervoer aanwezig is, wordt gereisd met het openbare vervoer. Deze kosten zijn echter aanzienlijk hoger en komen volledig voor rekening van de spelers (ouders/verzorgers). Het is dus van het grootste belang, dat alle ouders bij toerbeurt de kinderen naar hun uitwedstrijden vervoeren.