Published on juni 24th, 2018 | by Raoul Stegeman

Toernooi JO13-2, zondag 17 juni 2018 bij vvBruheze

U zal wel denken, zondag? Ja, JO13-2 speelde op zondag een toernooi in Helmond. Deze keer in een iets andere teamconfiguratie. Niek, Reza, Sieme en Hidde waren toegevoegd aan de selectie. Daarnaast was Davey ingevlogen voor een belangrijke rol in het doel. Davey houdt normaal gesproken de ballen tegen van de beste spitsen van de toekomst. Nu kon hij voor de lol met enkele klasgenoten op pad.
Deze keer konden we zelfs uitslapen, want het toernooi werd pas laat in de middag gespeeld. Ver weg van huis tegen teams uit het onbekende. In een poule van zes teams speelden we eerst tegen het derde team van de thuisclub; vvBruheze JO13-3. Deze werd met inzet en overmacht gewonnen. Onze keeper hield de nul en de voorhoede scoorde twee keer. Maar helaas werd het tweede doelpunt onterecht afgekeurd. Desondanks een verdiende overwinning. Die punten pakken ze niet meer af. Mifano was de volgende. Als lezer denk je dan: Is dat die Italiaanse zusterclub van AC Milan? Niets is wat het lijkt. Ze komen zelfs uit Mierlo. Een grote club uit het zonnige zuiden. Een pittige wedstrijd waarbij we voor het eerst aan de bak moesten. We kwamen ook niet echt in ons spel. Onrustige balhandelingen opgevolgd door een goede actie en daarna een knullig balverlies wat leidde tot twee counters van Mifano. Dit waren dan ook de twee grootste kansen van de wedstrijd. Wij hadden het overwicht, zij de betere kansen. Door de vastberadenheid van Davey wist hij beide één-op-één aanvallen in zijn voordeel te beslissen. Het bleef 0-0. Een terechte uitslag, maar o zo belangrijk voor het eindresultaat, bleek later. De derde wedstrijd beloofde weer een belangrijke te worden. We moesten namelijk tegen het tweede team van vvBruheze. Dit team was in theorie beter dan het andere team van vvBruheze waartegen we slechts met 1-0 wonnen. Wat een inzet weer! Met een mooie loopactie om zijn tegenstander heen liep Humphrey als rechterspits op het doel af. Een tergend langzaam rollertje voor het doel langs verdween de bal enkele seconden later links van de paal over de achterlijn. Een doelpunt was verdiend geweest. Een vrije trap dan maar, net buiten de zestien meter. Reza neemt zo’n bal doorgaans met veel vertrouwen. Ook nu weer. Dit keer was het de keeper, een meisje, die de bal met haar rechterhand uit de, voor ons, rechterbovenhoek drukte: een indrukwekkende safe! De druk op het doel van de tegenstander bleef erg hoog. Dit resulteerde onder andere in een afvallende bal die Reza snoeihard met een streep tegen de netten drukte. 1-0, wat het ook zou blijven. Wederom winst. Zeven punten uit drie wedstrijden, wie houdt ons tegen? De volgende; RKDEO uit Nootdorp, vlakbij Den Haag. Zij waren pas echt ver van huis. RKDEO, wat een vrome naam voor een voetbalclub: de rooms katholieke God zelve. Deze flinke jongens waren stuk voor stuk beter. Maar wij boden flink weerstand. Zij hadden het betere spel, maar door hard werken en het uitschakelen door Jens van de spits, bleken zij niet in staat een fatsoenlijke kans te creëren. Wederom een 0-0. Alweer een punt, een totaal van acht punten! Met nog één wedstrijd voor de boeg. En dat zou de wedstrijd tegen Erp worden. Dit bleek ook de laatste wedstrijd van het toernooi. Daaropvolgend zou de prijsuitreiking zijn. Dus je begrijpt het al. De tribune zat vol. En dan voetbal je lekker! Kans na kans werden gecreëerd en doelpunten zouden er komen. Het waren vooral Reza, Niek, Quinn en Hidde die een grote bijdrage zouden leveren aan de 6-0 overwinning. Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg Erp nog een mooie kans waarbij de spits onze keeper Davey probeerde te verrassen. Met een achterwaartse duik, die je alleen op de televisie ziet, duwde hij de bal naast het doel. Na de duik viel hij in het droge zand met een grote stofwolk tot gevolg, net als op de televisie. Davey hield de nul vandaag!
Leela kreeg een publiekswissel en ze werd bedankt voor vele jaren voetbalplezier. Volgend jaar voetbalt ze bij Woezik. Dus in totaal hadden we die middag elf punten verdient in vijf wedstrijden. Bij de prijsuitreiking bleek dat we één keer te veel gelijk hadden gespeeld. De uiteindelijke winnaar RKDEO won alles, behalve de 0-0 tegen ons. Wij werden tweede, met trots!