Published on januari 23rd, 2018 | by Raoul Stegeman

Eerste elftal pakt eerste periodetitel!

Afgelopen zaterdag heeft ons eerste elftal, geheel tegen alle verwachtingen in, overtuigend de eerste periodetitel in de wacht gesleept. OSC’45, de grote titelfavoriet, werd met 3-0 verslagen!

Op het sportpark van FC Schadewijk begon de Ravolui onrustig aan de beslissingswedstrijd. OSC’45 was dan ook de betere partij in de eerste 25 minuten, zonder dat het grote kansen creëerde. De ploeg uit Orthen beschikt over veruit de meeste kwaliteit in de competitie en bij vlagen liet OSC’45 dan ook mooie dingen zien. Aanvoerder Marcel van den Heuvel keepte vandaag wederom solide, wat veel rust aan de achterhoede gaf. Vervolgens was het woord aan Ravenstein. Waar Niels Ceelen en Erwin de Bruijn in eerste instantie het vizier nog niet op scherp hadden staan, bracht Niels Ceelen de geel-zwarten op voorsprong. Gesteund door het massaal opgekomen publiek deed diezelfde Ceelen er een schepje bovenop. Na een individuele actie werd hij onreglementair naar de grond gewerkt: penalty! Kadir Omar bleek wederom een koele kikker te zijn door de bal tegen de touwen te werken, 2-0! OSC’45 leek net voor rust de aansluitingstreffer op de borden te zetten, maar de bal werd door Ruben Vestjes voor de lijn weggewerkt.

In het 2e bedrijf begon Ravenstein wederom erg onrustig. OSC’45 leek een offensief in te gaan zetten, maar na een snelle uitbraak verdienden onze jongens een corners. Timo Schaars gaf een afgemeten voorzet, waar Thomas Wijnakker wel raad mee wist. Met een bekeken kopbal zette hij 3-0 op het bord!

Na deze goal leek de wedstrijd gespeeld, ware het niet dat Ruben Vestjes zijn 2e gele kaart, dus rood, gepresenteerd kreeg. Toch kwam Ravenstein geen moment in de verdrukking en werd het zelfs enkele keren gevaarlijk door uitblinder Lars Lenting. OSC’45 eindigde het duel met 9 man, omdat de leidsman nog 2 rode kaarten gaf aan Orthense spelers.

OSC’45 toonde zich erg sportief door na afloop in de kantine haar felicitaties over te brengen aan onze jongens, maar wel met de kanttekening: ‘’jullie de periode, wij het kampioenschap’’. Niet gek gezien de kwaliteiten die OSC’45 bezit, maar Ravenstein heeft vandaag als team laten zien tot veel in staat te zijn.

Het was vervolgens nog lang gezellig op Sportpark Den Ong.

Dinsdag hebben onze jongens mogen genieten van een vrije avond. Aanstaande donderdag wordt de draad weer opgepakt met een oefenwedstrijd. De competitie zal vanaf aanstaande zondag weer van start gaan. Ons vaandelschip zal afreizen naar Zoelen voor de wedstrijd tegen SCZ. Volgens de insiders een van de kanshebbers voor de 2e periodetitel.

In het onderstaande overzicht het programma voor de komende weken:

Dag

Training/Wedstrijd