Published on augustus 15th, 2017 | by Raoul Stegeman

2e plaats voor het eerste bij Copa del Agatha

Ons eerste elftal deed mee aan de amateurvariant: De Kuukse Cup. De ravolui mocht in de poulefase op vrijdag 11 augustus aantreden tegen 4e klassers VCA en SIOL. Deze wedstrijden vonden plaats op het hoofdveld van JVC Cuijk.

Ondanks verschillende mogelijkheden bleef tegen SIOL de brilstand op het bord, 0-0. Gezien het wedstrijdbeeld had er meer ingezeten voor Ravenstein.

Tegen VCA hadden onze geel-zwarten ook moeite om de gecreëerde kansen te verzilveren. Tien minuten voor tijd wist Bram Beerens echter wel het netje te laten bollen, 1-0. Dit was tevens de einduitslag.

image-6600

Door deze resultaten wist Ravenstein zich te plaatsen voor de halve finale, welke op zaterdag 12 augustus plaatsvond. JVC Cuijk was de tegenstander. Ravenstein was gewaarschuwd, aangezien JVC Cuijk o.a. 3e klasser Hapse Boys en 4e klasser FC Schadewijk versloeg in de poulefase. JVC Cuijk, uitkomend in de 4e klasse zaterdag, had daarnaast ook de beschikking over 3 spelers die actief zijn in de 3e divisie zondag.

Met een flinke dosis vechtlust, snelle counters en een tikkeltje geluk trokken onze mannen uiteindelijk een 2-3 overwinning over de streep.

image-6601

Op zondag 13 augustus mochten de Ravensteiners totaal onverwacht hun opwachting maken in de finale. FC Schadewijk uit Oss was ditmaal de tegenstander op het druk bezochte sportpark van Sint Agatha. Na een zeer zwakke start keken onze jongens na 5 minuten al tegen een 0-2 achterstand aan. In het vervolg van de eerste helft golfde het spel op en neer, echter ontbrak de scherpte bij onze aanvallers. Net na rust viel direct de 3-0. Het leek beslist, maar niets was minder waar. Via Sjoerd van Haeren en Timo Schaars kwam Ravenstein terug tot 3-2. Ook mocht Ravenstein nog aanleggen vanaf 11 meter, echter belandde deze inzet op de paal.

Al met al een succesvolle start van de voorbereiding. Aanstaande donderdag speelt Ravenstein haar volgende oefenduel. Op Sportpark den Ong zal Juliana Mill te gast zijn. Om 20.00 uur zal er worden afgetrapt. Ook aanstaande zondag zal de Ravolui oefenen. Wederom zal er thuis gespeeld worden. Om 12.00 uur is De Zwaluw uit Oeffelt de tegenstander.